Rasulullah s.a.w. bersabda, "Setiap penyakit ada ubat penawarnya dan apabila suatu ubat itu sesuai dengan jenis penyakitnya, maka penyakit itu akan sembuh dengan izin Allah." - maksud hadis riwayat Muslim

Perkhidmatan disini ialah :

(Perubatan Homeopati, Energy, Aromatherapi, Hidrotherapi, Ais Therapi)
Satu kaedah Istimewa cara millennium. Untuk semua keadaan dan penyakit TANPA ada kesan sampingan, Suci dan Selamat.

Menggunakan kaedah teknik gelombang yang menyeimbangkan semua sistem kelenjar yang lemah dan terganggu kembali kepada keadaan Stabil dan Harmoni semula.
Hanya dengan kemam dilidah, ransangan hingga ke sasaran sel kepada tiap-tiap keperluan sitem badan tanpa ada sebarang kesan sampingan.

Dimanakah KELEMAHAN anda?
Dimanakah KEDUDUKAN PENYAKIT Anda?
Dimanakah tahap TEKANAN dan KESEDIHAN Anda?

Kenalilah dan Rawatlah Penyakit Anda Melalui Kaedah Gelombang Teori Ruang Masa Pertimbangan Sunnah…

Formula Perubatan Sunnah tidak bertindak sebagai ubat dan penawar, sebaliknya penggalak kepada semua sistem dalam badan, dan SISTEM badanlah yang MERAWAT tubuh badan anda sendiri.


Bebaskan diri Anda dari Perubatan berasakan DADAH dan KIMIA!

Hubungi : Fyrol Ikram Othman
MDMA (OIUCM COLOMBO)
DMA kpp.UK, Homeopati (IBAM)
Pengamal Perubatan Sunnah Bertauliah
013 – 388 2726

Isnin, 28 Januari 2013

KENYATAAN PAKAR berhubung MKD


KENYATAAN PAKAR berhubung MINYAK KELAPA DARA.

“ Minyak kelapa dara adalah minyak paling menyihatkan di dunia.”
Dr. Bruce Fife :
Director of the Southern Colorado Chapter of the Weston A. Price Foundation.



“Minyak kelapa dara mempunyai sifat-sifat anti virus, anti bacteria, anti kulat dan anti parasit semulajadi yang membantu mengawal berbagai penyakit”.

Dr. John J. Kabara, Ph.D
Professor Emeritus, Department of Chemistry and Pharmacology(Universiti Michigan –USA)


“Minyak kelapa dara berdiri gagah sebagai minyak yang paling menyihatkan yang boleh anda gunakan. Ia mengandungi selautan khasiat kesihatan serta khazanah penyelidakan yang
amat berharga. Saya sesungguhnya sangat inginkan agar anda menjadikan minyak kelapa dara sebagai sebahagian daripada pelan harian pemakanan anda”.

Dr. Mark Atkinson
Holistic Medical Pyysician MBBS Bsc (Hons)FRIPHH FCMA BETD SAC DIP (Clinical Nutrition)


“ Minyak Kelapa Dara adalah salah satu ‘functional food’ yang sangat penting untuk abad ke 21. Dengan terdapatnya data serta maklumat klinikal dan saintifik berhubung dengan khasiat kesihatan dan sifat-sifat antimicrobial yang ada pada lauric oil secara amnya dan minyak kelapa secara khususnya, menjadikannya sangat menarik.”

Prof. Mary G. Enig: Director,Nutritional Science Division, Enig Associates, Inc. 11120 New Hampshire Avenue 500 Silver Spring, MD 20904-263USA

90% Makanan dan kueh tradisional Melayu menggunakan kelapa, samaada santan atau isi parut. Ini menjadikannya sangat sedap, tetapi pengambilan berterusan menjejaskan kesihatan akibat dari kolesterol dan lemak, oleh yang demikian cara paling baik untuk mengatasinya ialah dengan 'memotong' kolesterol dan lemak tersebut dengan pengambilan MKD, ini kerana MKD secara saintifiknya terdiri dari sekitar 50 % lauric acid dan 6-7 % capric acid serta tidak mempunyai 'trans fatty acid'.

Menurut Kitab Al-Tibb Al-Rauhi As-Sufi karangan Shaykh M Chishti,makanan tempatan adalah yang terbaik dan SUNNAH bagi mengatasi penyakit tempatan. Oleh yang demikian pengambilan MKD untuk mengatasi masalah penyakit berkaitan kolesterol dan lemak akibat makanan tempatan bolehlah dianggap sebagai SUNNAH.

Fyrol Ikram Othman Bsc.Natural Medicines (Energy )
DMA kpp.UK, - Pengamal dan Pengkaji Perubatan Sunnah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan