Rasulullah s.a.w. bersabda, "Setiap penyakit ada ubat penawarnya dan apabila suatu ubat itu sesuai dengan jenis penyakitnya, maka penyakit itu akan sembuh dengan izin Allah." - maksud hadis riwayat Muslim

Perkhidmatan disini ialah :

(Perubatan Homeopati, Energy, Aromatherapi, Hidrotherapi, Ais Therapi)
Satu kaedah Istimewa cara millennium. Untuk semua keadaan dan penyakit TANPA ada kesan sampingan, Suci dan Selamat.

Menggunakan kaedah teknik gelombang yang menyeimbangkan semua sistem kelenjar yang lemah dan terganggu kembali kepada keadaan Stabil dan Harmoni semula.
Hanya dengan kemam dilidah, ransangan hingga ke sasaran sel kepada tiap-tiap keperluan sitem badan tanpa ada sebarang kesan sampingan.

Dimanakah KELEMAHAN anda?
Dimanakah KEDUDUKAN PENYAKIT Anda?
Dimanakah tahap TEKANAN dan KESEDIHAN Anda?

Kenalilah dan Rawatlah Penyakit Anda Melalui Kaedah Gelombang Teori Ruang Masa Pertimbangan Sunnah…

Formula Perubatan Sunnah tidak bertindak sebagai ubat dan penawar, sebaliknya penggalak kepada semua sistem dalam badan, dan SISTEM badanlah yang MERAWAT tubuh badan anda sendiri.


Bebaskan diri Anda dari Perubatan berasakan DADAH dan KIMIA!

Hubungi : Fyrol Ikram Othman
MDMA (OIUCM COLOMBO)
DMA kpp.UK, Homeopati (IBAM)
Pengamal Perubatan Sunnah Bertauliah
013 – 388 2726

Selasa, 7 Disember 2010

Kedudukan Bayi Dalam Kandungan






Kedudukan Bayi Dalam Kandungan

Oleh :Fyrol Ikram Othman
Kedudukan bayi dalam kandungan biasanya mula diambil kira apabila kandungan mencapai usia 28 minggu. Ini kerana sebelum usia 28 minggu biasanya bayi masih bebas bergerak dan berpusing.




Pada usia 28 minggu, kedudukan bayi seharusnya pada kedudukan cephalic (kepala bawah), dan sebaik-baiknya kedudukan bayi ialah terlentang.
Ini boleh dikenal pasti melalui kaedah ultrabunyi ataupun melalui pemeriksaan vigina dengan merasa kepala bayi. Sama ada merasa belakang kepala bayi ( vault of skull) atau juga dikenali sebagai occipital atau merasa bahagian dahi iaitu frontal.
Jika kedudukan bayi tidak pada kedudukan cephalic, proses kelahiran adalah sukar dan kadang-kadang tidak boleh dilahirkan secara normal dan memerlukan pembedahan LSCS. Kedudukan yang dimaksudkan ialah songsang(breech), melintang(tranvers) dan oblique cephalic dan breech.



Terdapat beberapa kaedah untuk mengembalikan semula kedudukan bayi ke kedudukan asal. Kaedah paling lazim ialah dengan mengurut. Dalam dunia serba moden dengan kurangnya usaha mewarisi kaedah silam dalam seni urutan melayu khususnya dalam urutan perbidanan, amatlah sukar untuk menjumpai tukang urut yang benar-benar mahir dan berkebolehan.
Selain itu kaedah mengurut juga agak merbahaya kerana kita tidak nampak apa yang berlaku dalam kandungan, dikuatiri dengan mengurut bayi dalam kandungan akan menyebabakan leher terbelit tali pusat kerana urutan boleh ditafsirkan juga sebagai menggerakan bayi secara paksa.


Kaedah RTE

RTE menggunakan kaedah tenaga. Kaedah ini adalah selamat dan berkesan. Tenaga yang berlebihan tidak akan mengganggu bayi, sebaliknya dialirkan keluar. Tenaga ini dimasukan melalui kaedah gelombang kedalam sukros. Sukros adalah medium terbaik untuk membawa tenaga, tidak toksik dan tidak membahayakan.
RTE mengesyorkan formula V2 dan V16. V2 akan merangsang kelenjar pituitary iaitu kelenjar yang sangat berkait rapat dengan penghasilan hormone kewanitaan dan reproduktif. Manakala V16 membantu merangsang bagi membetulkan segala yang tidak normal berkaitan system reproduktif wanita(ovary&Uterus).




Oleh itu kedudukan bayi yang tidak betul(songsang dan sebagainya) akan diperbetulkan oleh dinding rahim melalui ransangan yang dihasilkan oleh kelenjar pitutari, ovary dan uterus itu sendiri kembali kepada system yang normal.

InsyaAllah semuga usaha saya dan rakan-rakan memperkenalkan kaedah rawatan ini serta usaha anda mencari penawar diberkati dan diredhoi oleh Allah s.w.t



Ini adalah testimoni pesakit saya.
Masalah : Kandungan songsang, doktor rancang untuk caesar, pesakit ni G2P1, kandungan dulu pun ceasar.
Rawatan : V16 dan MKD
Setelah mengambil 2 botol V16, kedudukan baby kembali normal dalam masa 3 hari, ini dibuktikan melalui ujian ultasound, tetapi kepala baby masih belum 'engage', pembedahan tidak jadi dilakukan, temu janji baru dibuat, doktor kemudian cadangkan untuk induce kerana pesakit ingin bersalin normal, doktor khuatir baby besar dan sukarkan bersalin, sekali lagi V16 diambil sebagai 'selusuh' untuk mudahkan bersalin disamping MKD.
Alhamdulillah, dengan izin Allah pesakit ini berjaya bersalin normal walaupun ada pengalaman dibedah pada kandungan pertama.



3 ulasan: