Rasulullah s.a.w. bersabda, "Setiap penyakit ada ubat penawarnya dan apabila suatu ubat itu sesuai dengan jenis penyakitnya, maka penyakit itu akan sembuh dengan izin Allah." - maksud hadis riwayat Muslim

Perkhidmatan disini ialah :

(Perubatan Homeopati, Energy, Aromatherapi, Hidrotherapi, Ais Therapi)
Satu kaedah Istimewa cara millennium. Untuk semua keadaan dan penyakit TANPA ada kesan sampingan, Suci dan Selamat.

Menggunakan kaedah teknik gelombang yang menyeimbangkan semua sistem kelenjar yang lemah dan terganggu kembali kepada keadaan Stabil dan Harmoni semula.
Hanya dengan kemam dilidah, ransangan hingga ke sasaran sel kepada tiap-tiap keperluan sitem badan tanpa ada sebarang kesan sampingan.

Dimanakah KELEMAHAN anda?
Dimanakah KEDUDUKAN PENYAKIT Anda?
Dimanakah tahap TEKANAN dan KESEDIHAN Anda?

Kenalilah dan Rawatlah Penyakit Anda Melalui Kaedah Gelombang Teori Ruang Masa Pertimbangan Sunnah…

Formula Perubatan Sunnah tidak bertindak sebagai ubat dan penawar, sebaliknya penggalak kepada semua sistem dalam badan, dan SISTEM badanlah yang MERAWAT tubuh badan anda sendiri.


Bebaskan diri Anda dari Perubatan berasakan DADAH dan KIMIA!

Hubungi : Fyrol Ikram Othman
MDMA (OIUCM COLOMBO)
DMA kpp.UK, Homeopati (IBAM)
Pengamal Perubatan Sunnah Bertauliah
013 – 388 2726

Khamis, 28 Oktober 2010

Air dan Manusia -Air Mani

Air dan Manusia -Air Mani
Oleh : Fyrol Ikram Othman

Secara umumnya air dan manusia tidak dapat dipisahkan.
Kandungan air di dalam otak 74%, otot 75%, darah 82%, tulang 22%, gigi 5%, hati 69% dan buah pinggang 82%. Manusia boleh hidup berminggu-minggu tanpa makanan, tetapi tanpa air di dalam tempoh beberapa hari menyebabkan tubuh menghadapi masalah hidrasi dan akan mati di dalam beberapa hari sahaja.

Terdapat beberapa perkaitan rapat diantara air dan manusia iaitu:

1. Air Mani
Ketika persetubuhan seksual, 250 juta sperma terpancar dari lelaki pada satu waktu. Sperma-sperma melakukan perjalanan lebih kurang 5 minit yang sulit di tubuh si ibu sampai menuju sel telur. Hanya seribu dari 250 juta sperma yang berhasil mencapai sel telur. Sel telur, yang berukuran setengah dari sebutir garam, hanya akan membolehkan masuk satu sperma. Ertinya, bahan manusia bukan mani seluruhnya, melainkan hanya sebagian kecil darinya. Ini dijelaskan dalam Al-Qur'an :

"Apakah manusia mengira akan dibiarkan tak terurus? Bukankah ia hanya setitik mani yang dipancarkan?" (Al Qur'an, 75:36-37)



Seperti yang telah kita amati, Al-Qur'an memberi tahu kita bahwa manusia tidak terbuat dari mani selengkapnya, tetapi hanya sebahagian kecil darinya. Bahawa tekanan khusus dalam pernyataan ini mengumumkan suatu fakta yang baru ditemui oleh ilmu pengetahuan moden itu merupakan bukti bahawa kenyataan tersebut berasal dari Ilahi.

Cairan yang disebut mani tidak mengandung sperma saja. Cairan ini tersusun dari campuran berbagai cairan yang berlainan. Cairan-cairan ini mempunyai fungsi-fungsi semisal mengandung gula yang diperlukan untuk menyediakan tenaga bagi sperma, meneutralkan asid di pintu masuk rahim, dan melicinkan lingkungan agar memudahkan pergerakan sperma.

Apa yang menarik, ketika mani disebut di Al-Qur'an, fakta ini, yang ditemukan oleh ilmu pengetahuan moden, juga menunjukkan bahawa mani itu ditetapkan sebagai cairan campuran:

"Sungguh, Kami ciptakan manusia dari setitis mani yang bercampur, lalu Kami beri dia (anugerah) pendengaran dan penglihatan." (Al Qur'an, 76:2)

Di ayat lain, mani lagi-lagi disebut sebagai campuran dan ditekankan bahawa manusia diciptakan dari "bahan campuran" ini:

"Dialah Yang menciptakan segalanya dengan sebaik-baiknya, Dia mulai menciptakan manusia dari tanah liat. Kemudian Ia menjadikan keturunannya dari sari air yang hina." (Al Qur'an, 32:7-8)

Kata Arab "sulala", yang diterjemahkan sebagai "sari", bererti bahagian yang mendasar atau terbaik dari sesuatu. Dengan kata lain, ini bererti "bahagian dari suatu kesatuan".
Ini menunjukkan bahwa Al Qur'an merupakan firman dari Yang Berkehendak Yang mengetahui penciptaan manusia hingga serinci-rincinya. Yang Berkehendak ini ialah Pencipta manusia.

FAKTA MENARIK AIR MANI


* Air mani mengandungi hanya 10 peratus sperma selebihnya enzim, vitamin C, kalsium, protein, sodium,zink,asid sitrik dan gula fruktos.

* Rasa air mani boleh dipengaruhi oleh pemakanan lelaki. Diet yang mengandungi daging merah, produk tenusu, bawang, bawang putih dan kopi akan menyebabkan air mani terasa pahit dan berasid.

* Diet yang mengandungi gula semula jadi seperti buah-buahan boleh menjadikan air mani terasa manis.

* Kelajuan purata pancutan air mani adalah 31 bsj iaitu lebih laju dari seekor harimau kumbang.

* Lima hari ialah jangka masa sperma boleh hidup dalam badan wanita.

* Tiga jam adalah jumlah masa sperma boleh hidup di luar badan.

* Jumlah air mani setiap kali pancutan adalah bersamaan satu sudu dan satu sudu teh air mani boleh mengandungi 200 hingga 500 juta sperma.

bersambung...













RTE ViTTO 16 mampu mengatasi masaalah air mani yang kurang dan cair. Manakala RTE ViTTO 17 pula mampu meninggikan tahap kesuburan sperma lelaki. InsyaAllah semuga usaha saya dan rakan-rakan memperkenalkan kaedah rawatan ini serta usaha anda mencari penawar diberkati dan diredhoi oleh Allah s.w.t

Tiada ulasan:

Catat Ulasan