Rasulullah s.a.w. bersabda, "Setiap penyakit ada ubat penawarnya dan apabila suatu ubat itu sesuai dengan jenis penyakitnya, maka penyakit itu akan sembuh dengan izin Allah." - maksud hadis riwayat Muslim

Perkhidmatan disini ialah :

(Perubatan Homeopati, Energy, Aromatherapi, Hidrotherapi, Ais Therapi)
Satu kaedah Istimewa cara millennium. Untuk semua keadaan dan penyakit TANPA ada kesan sampingan, Suci dan Selamat.

Menggunakan kaedah teknik gelombang yang menyeimbangkan semua sistem kelenjar yang lemah dan terganggu kembali kepada keadaan Stabil dan Harmoni semula.
Hanya dengan kemam dilidah, ransangan hingga ke sasaran sel kepada tiap-tiap keperluan sitem badan tanpa ada sebarang kesan sampingan.

Dimanakah KELEMAHAN anda?
Dimanakah KEDUDUKAN PENYAKIT Anda?
Dimanakah tahap TEKANAN dan KESEDIHAN Anda?

Kenalilah dan Rawatlah Penyakit Anda Melalui Kaedah Gelombang Teori Ruang Masa Pertimbangan Sunnah…

Formula Perubatan Sunnah tidak bertindak sebagai ubat dan penawar, sebaliknya penggalak kepada semua sistem dalam badan, dan SISTEM badanlah yang MERAWAT tubuh badan anda sendiri.


Bebaskan diri Anda dari Perubatan berasakan DADAH dan KIMIA!

Hubungi : Fyrol Ikram Othman
MDMA (OIUCM COLOMBO)
DMA kpp.UK, Homeopati (IBAM)
Pengamal Perubatan Sunnah Bertauliah
013 – 388 2726

Ahad, 31 Oktober 2010

Air Mineral

Air Mineral
Oleh : Fyrol Ikram Othman


" Dan kami jadikan padanya gunug-gunug yang tinggi, dan kami beri minum kamu dengan air yang tawar " surah al-mursalat:27


Air minuman yang terbaik dan semulajadi ialah air mineral. Air mineral yang terbaik ialah air zam-zam. Air zam-zam adalah air semulajadi yang tidak pernah dirawat. Namun kandungannya sangat hebat dan telah teruji dimakmal-makmal terkemuka dunia termasuk di eropah.


Molekul air zam-zam




Rasulullah s.a.w. bersabda : Ertinya: "Air Zamzam itu diminum mengikut apa yang diniatkan atau dikehendaki." (Diriwayatkan dari Jabir, lbnu Abbas, lbnu Umar dan Muawiyah)

*Air zamzam juga didapati mengandungi kadar fluorida yang tinggi berbanding sumber air yang lain.

*Air telaga zamzam mengandungi kadar kalsium dan magnesium yang tinggi.

*Pakar-pakar ini mendapati air zamzam wujud secara tabii dalam bentuk alkali justeru keadaan ini dapat mengawal kesan sampingan yang disebabkan oleh lebihan asid dalam perut sekali gus mampu mencegah penyakit gastrik.

*Kadar iodin, magnesium, natrium (sodium) dan kalium (potassium) didapati tinggi dalam air zamzam.


Jika tiada air zam-zam, maka kita minumlah air mineral. Namun sekiranya kita ingin meminum air kosong(air tawar) tetapi pilihan yang ada adalah air RO dan air paip yang ditapis, minumlah air air paip yang ditapis.


Meminum air RO akan membuatkan kulit menjadi gelap untuk jangka masa panjang dan sakit-sakit badan dan kerosakan tulang kerana kandungan asid yang tinggi. Selain itu air RO tidak mempunya sebarang khasiat seperti mana air suling.

Ramai diantara kita yang meminum air yang dimasak. Sarapan pagi dengan teh tarik, makan tengah hari dengan air teh o ais dan makan malam dengan milo ais. Sesekali minum air kosong dengan air suam yang dimasak.

Dalam jangka masa panjang, jika keadaan ini berterusan kulit kita akan menjadi pucat dan keberkesanan memakan ubat bersama air suam juga kurang kerana air yang dimasak telah bertukar dari elektromekanik kepada elektromegnatik. Ion-ion negatif yang musnah semasa proses pemanasan turut mengurangkan kandungan oksigen dalam darah.


Mengikut sunnah nabi s.a.w nabi meminum air sejuk dan bukannya air masak.

Nabi juga tidak pernah mengesyorkan agar kita meminum 8 gelas air sehari. Nabi hanya minum apabila dahaga dengan tiga teguk sahaja dan melarang dari kita bernafas didalam air. Apabila kita ingin bernafas, alihkan pernafasan kita dari air, ini kerana apabila kita hembus, kita akan mengeluarkan CO2 iaitu carbon dioxide, yang apabila bercampur dengan air (H20), akan menjadi H2CO3, iaitu sama dengan cuka, menyebabkan minuman itu menjadi acidic. Jangan meniup air yg panas, sebabnya sama diatas.

Jika kia meminum air lebih dari keperluan, walaupun kita tidak dahaga dan tidak pula membuat aktiviti berat, ini akan menyebabkan beberapa komplikasi iaitu:

*Lambat membakar lemak sekaligus menyebabkan kegemukan. Ini kerana enzim amilase tidak dapat membakar kalori dengan sempurna. Air dan lemak tadi akan mula berkumpul di bahagian perut, punggung, peha dan lengan.

*Merumitkan metabolisma bekerja secara tepat

*Molekul oksigen kurang mampat sekaligus menyebabkan mengah apabila menaiki tangga, tekanan darah rendah, asid meningkat dan terlalu banyak tenaga digunakan dibahagian perut.

Kita hanya perlu minum bila dahaga, melakukan aktiviti berat, ibu yang menyusukan anak(itu pun tidak boleh terlalu lebih) dan apabila mengalami dehidrasi lebih-lebih lagi apabila cirit-birit.

Bersambung...











RTE mencadangkan agar setiap orang menjadikan amalan dengan meminum 500ml air biasa(air paip yang ditapis/air mineral) dengan dicampur Garam Energy yang telah ditenagakan. Selamat mencuba, anda pasti akan merasa kehebatannya.

InsyaAllah semuga usaha saya dan rakan-rakan memperkenalkan kaedah rawatan ini serta usaha anda mencari penawar diberkati dan diredhoi oleh Allah s.w.t

5 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. t kasih, ilmu ni..

    BalasPadam
  3. kalau bab diet, kena minum air banyak supaya cepat membakar lemak, info ni kata xboleh minum air banyak sbb akan jadi gemuk, doktor suruh minum air 8gelas satu hari, sini suruh minum bila dahaga.. pening nak ikut yg mana hahahaha

    BalasPadam
  4. kalau bab diet, kena minum air banyak supaya cepat membakar lemak, info ni kata xboleh minum air banyak sbb akan jadi gemuk, doktor suruh minum air 8gelas satu hari, sini suruh minum bila dahaga.. pening nak ikut yg mana hahahaha

    BalasPadam