Rasulullah s.a.w. bersabda, "Setiap penyakit ada ubat penawarnya dan apabila suatu ubat itu sesuai dengan jenis penyakitnya, maka penyakit itu akan sembuh dengan izin Allah." - maksud hadis riwayat Muslim

Perkhidmatan disini ialah :

(Perubatan Homeopati, Energy, Aromatherapi, Hidrotherapi, Ais Therapi)
Satu kaedah Istimewa cara millennium. Untuk semua keadaan dan penyakit TANPA ada kesan sampingan, Suci dan Selamat.

Menggunakan kaedah teknik gelombang yang menyeimbangkan semua sistem kelenjar yang lemah dan terganggu kembali kepada keadaan Stabil dan Harmoni semula.
Hanya dengan kemam dilidah, ransangan hingga ke sasaran sel kepada tiap-tiap keperluan sitem badan tanpa ada sebarang kesan sampingan.

Dimanakah KELEMAHAN anda?
Dimanakah KEDUDUKAN PENYAKIT Anda?
Dimanakah tahap TEKANAN dan KESEDIHAN Anda?

Kenalilah dan Rawatlah Penyakit Anda Melalui Kaedah Gelombang Teori Ruang Masa Pertimbangan Sunnah…

Formula Perubatan Sunnah tidak bertindak sebagai ubat dan penawar, sebaliknya penggalak kepada semua sistem dalam badan, dan SISTEM badanlah yang MERAWAT tubuh badan anda sendiri.


Bebaskan diri Anda dari Perubatan berasakan DADAH dan KIMIA!

Hubungi : Fyrol Ikram Othman
MDMA (OIUCM COLOMBO)
DMA kpp.UK, Homeopati (IBAM)
Pengamal Perubatan Sunnah Bertauliah
013 – 388 2726

Isnin, 10 Januari 2011

Kalsium

Oleh : Prof. Dr Jaffry Hasan




Salam kepada semua pembaca yang budiman serta di rahmati Allah,pernahkah kita mengambil berat betapa pentingnya kalsium dan apakah itu kalsium. "KALSIUM" sebahagian mineral yg penting dan untuk keperluan tubuh,kalsium dan posforus untuk membina tulang dan gigi kita supaya menjadi kuat, manakala mineral-mineral yang lain pula berfungsi untuk reaksi kimia yang penting kepada sistem tubuh dan yang selebihnya untuk membentuk persenyawaan yang rumit dengan berjenis-jenis protin.

Ianya juga di perlukan untuk susunan enzim didalam tubuh.
Berbagai mineral didalam tubuh kebanyakannya dengan kadar sedikit yang disebutkan sebagai "Trace Metals",mineral yang penting ialah karbon dan tembaga. Terdapat 4 jenis mineral yg penting,contohnya;
1) kalsium
2)posforus
3)besi
4)iodin.

Kalsium(zat kapur) adalah mineral yang paling banyak ddalam tubuh. Sebahagian kecil kalsium akan dibawa(dicerna) didalam sistem aliran darah dan bahan itu diantara lainnya digunakan untuk mencegah pendarahan yang serius.

Kalsium juga diperlukan untuk sistem urat saraf. Apabila kita kekurangan kalsium didalam tubuh maka saraf akan menjadi peka dan otot akan menjadi sangat kejang dan kesan kekurangan kalsium juga boleh menyebabkan semut-semut atau kejang d bahagian kaki.



Sumber -sumber pemakanan yang baik untuk pembentukan kalsium adalah susu,sayur-sayuran,kacang buncis,telur,kentang dan ikan. Semoga degan info yang ringkas ini dapat memberikan manfaat kepada anda dan keluarga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan