Rasulullah s.a.w. bersabda, "Setiap penyakit ada ubat penawarnya dan apabila suatu ubat itu sesuai dengan jenis penyakitnya, maka penyakit itu akan sembuh dengan izin Allah." - maksud hadis riwayat Muslim

Perkhidmatan disini ialah :

(Perubatan Homeopati, Energy, Aromatherapi, Hidrotherapi, Ais Therapi)
Satu kaedah Istimewa cara millennium. Untuk semua keadaan dan penyakit TANPA ada kesan sampingan, Suci dan Selamat.

Menggunakan kaedah teknik gelombang yang menyeimbangkan semua sistem kelenjar yang lemah dan terganggu kembali kepada keadaan Stabil dan Harmoni semula.
Hanya dengan kemam dilidah, ransangan hingga ke sasaran sel kepada tiap-tiap keperluan sitem badan tanpa ada sebarang kesan sampingan.

Dimanakah KELEMAHAN anda?
Dimanakah KEDUDUKAN PENYAKIT Anda?
Dimanakah tahap TEKANAN dan KESEDIHAN Anda?

Kenalilah dan Rawatlah Penyakit Anda Melalui Kaedah Gelombang Teori Ruang Masa Pertimbangan Sunnah…

Formula Perubatan Sunnah tidak bertindak sebagai ubat dan penawar, sebaliknya penggalak kepada semua sistem dalam badan, dan SISTEM badanlah yang MERAWAT tubuh badan anda sendiri.


Bebaskan diri Anda dari Perubatan berasakan DADAH dan KIMIA!

Hubungi : Fyrol Ikram Othman
MDMA (OIUCM COLOMBO)
DMA kpp.UK, Homeopati (IBAM)
Pengamal Perubatan Sunnah Bertauliah
013 – 388 2726

Isnin, 20 Disember 2010

HABGarlic Plus




Khasiat Habbatus Sauda
Menurut beberapa hasil penelitian, Habbatus Sauda` memiliki khasiat (insyallah):

1. Menguatkan sistem imunisasi pada badan manusia.
2. Melawan & menghancurkan sel-sel kanser/tumor.
3. Mengubati rheumatic, radangan serta alahan.
4. Menghentikan dan menyembuhkan penyakit pelik.
5. Jika digoreng & dibakar kemudian dicium terus-menerus dapat menghilangkan gas (dalam) perut.
6. Membunuh cacing-cacing parasit jika dimakan sebelum minun pagi dan ijka diletakkan di atas perut dari bahagian luar sebagai aroma spa atau lulur.
7. Minyaknya bermanfaat untuk menyembuhkan gigitan ular, juga bengkak di dubur dan tahi lalat.
8. Menghilangkan sesak nafas & sejenis kesulitan nafas, melonggarkan penyumbatan akibat kahak.
9. Melancarkan haid yang terganggu.
10. Jika dibalut, bermanfaat untuk menyembuhkan pusing kepala yang serius.
11. Apabila dimasak dengan cuka bersama kayu pine dan kemudian dibuat untuk berkumur, maka akan menghilangkan sakit gigi yang disebabkan sensitiviti terhadap makanan sejuk.
12. Jika diminum, biji ini akan melancarkan kencing, haid dan pelancaran air susu ibu.
13. Menyembuhkan gigitan labah-labah.
14. Bila dibakar, asapnya dapat mengusir serangga.
15. Menghilangkan sendawa yang berasal dari kahak dan melancholia (gangguan yang disebabkan kesedihan yang berpanjangan/depresi sehingga dapat merosakkan hempedu).
16. Menghilangkan kusta.
17. Menghilangkan demam Quartan (yakni demam yang menyerang manusia selama sehari kemudian reda selama 2 hari, kemudian menyerang lagi ketika hari ke-4).
18. Jika ditumbuk dan dibuat adunan dengan madu dan air suam dapat menghancurkan batu yang muncul dalam ginjal.
19. Apabila digoreng dan dicium terus-menerus dan dicampur dengan cuka dapat menyembuhkan jerawat dan kudis serta menghilangkan radangan yang lebih kronik dari jerawat (tumor).
20. Jika digoreng tanpa minyak dan ditumbuk serta dicampur dengan minyak zaitun kemudian dititikkan 3titik ke dalam hidung akan menyembuhkan bersin.
21. Jika dihirup akan bermanfaat bagi semi-paralysis/lumpuh separuh.
22. Jika celak persia dicampur dengan air & dibalurkan ke lingkaran dubur (lobang dubur/anus) dan juga diminum dengan dose sekitar 25 gram akan menyembuhkan buasir.
23. Jika disedut melalui hidung akan menghentikan air yang keluar pada mata.
24. dan banyak lagi...


Lain-Lain Kajian
Syukur Alhamdulillah, Allah telah menghadiahkan ubat segala penyakit untuk kita semua kaum muslimin. Lalu mengapa kita tidak berpindah pada sunnah Rasulullah ini?


Kajian 1 (Hadis)
Di dalam hadis juga menguatkan hasil kesimpulan ini. Menurut Syifa, penyembuhan penyakit adalah berbeza, bergantung kepada sistem kekebalan tubuh manusia itu sendiri, jenis penyakit, sebab-sebab dan tempoh penyakitnya.


Berdasar keterangan di atas, Insya Allah penyakit seperti Systemic Lupus Erythematosus yang menurut doktor belum diketahui puncanya dapat disembuhkan dengan pemakanan habbatus sauda secara teratur.


Nabi Muhammad S.A.W. bersabda dalam Hadisnya yang dikutip dari kitab Ash Shahihain ”Gunakanlah Habbatus Sauda’ kerana di dalamnya terdapat sejenis ubat dari segala jenis macam penyakit kecuali As Sam (maut)” (HR.Bukhari, Muslim)

Kajian 2 (Dr Ahmad Al Qadhy)
Pada tahun 1986, Dr. Ahmad Al Qadhy dan rakan-rakannya telah melakukan penelitian di Amerika tentang pengaruh habatussauda terhadap sistem kekebalan tubuh (imuniti) manusia. Penelitian yang dilakukan dalam dua tahap itu menghasilkan kesimpulan:
a) Kelebihan prosentase The Helper T-Cell atas suppresor cells ts mencapai 55% dan ada sedikit kelebihan atas killer cell orcytoxic sebanyak 30%.


b) Penelitian tahap kedua dengan melibatkan 18 sukarelawan yang ampak sihat dan segar. Mereka dibahagikan kepada dua kumpulan, satu kumpulan diberi satu gram habatussauda setiap harinya, dan kumpulan lain diberi karbon. Selama empat minggu mereka memakan habatus dan karbon yang sudah dikemas dalam butir-butir kapsul.

Kesannya:
--> habatus menguatkan tugas-tugas imuniti dengan tambahan prosentase The Helper T-lymphocytes cell atas supressor cell-ts. Jadi, sistem kerja habatatussauda dalam tubuh manusia adalah dengan memperbaiki, menjaga dan meningkatkan sistem kekebalan tubuh manusia terhadap berbagai penyakit.



Menurut Dr. Al Qadhy, habatusaudah juga mempunyai kemampuan lain, seperti untuk melawan bermacam-macam virus, kuman dan bakteri yang masuk ke dalam tubuh manusia.


Kajian 3 (Ibnu Sina) Ibnu Sina di dalam bukunya Canon of Medicine menyatakan Habbatus Sauda merangsang tenaga dan membantu pemulihan kepenatan dan semangat.

Kajian 4 (Ibnu Qayyim)
Ibnu Qayyim di dalam bukunya Medicine of the Prophet menyatakan Habbatus Sauda berupaya memulihkan penyakit-penyakit seperti batuk, bronchitits, masalah perut, kecacingan, masalah kulit seperti jerawat, sakit senggugut dan haid yang lain, menambah susu badan, menambah pengaliran air liur dan sebagainya.

Kajian 5 (Dr Ahmad Elkadi)
Dr Ahmad Elkadi pula membuat kajian dan mendapati Habbatus Sauda mempertingkatkan daya tahan sakit (immune system).

Kajian 6 (Dr Med Peter Schleicher)
Para ilmuwan Amerika telah memplubikasikan bukunya yang pertama mengenai temuan “Study Of Black Cumin Oil On Human”. Para ilmuwan di Jerman kini juga sibuk menemukan kesan-kesan minyak Mesir yang berkaitan dengan tubuh manusia.

Dr. Med. Peter Schleicher, ahli immunologi di Munich yang pada 1986 telah dinominasikan sebagai anggota termuda World Academy Scientists, menguji minyak habbatus Sauda di lembaganya untuk menemukan terapi baru bagi penyakit kronis dan kesan-kesannya.

Schleicher menyatakan bahwa dengan menggunakan minyak habbatus Sauda yang memiliki asam lemak tak jenuh, misalnya unoleat dan asam gammalinolen masuk ke organisme. Dengan demikian, kemungkinan mencapai sintesa kekebalan yang penting dan mengatur zat-zat yang diambil seperti dari prostaglandin E. Minyak linoleat menstabilkan membran-membran sel dan prostaglandin memiliki kesan mencegah radang. Dengan demikian, reaksi kekebalan berhenti yang menimbulkan penyakit dan bahkan merupakan awal dari penyakit kronis seperti jerawat dan demam hingga kanser.

Di samping fungsi sel yang berlebihan pada orang yang menderita alergi distabilkan, melalui zat minyak habbatus Sauda antibodi juga dinyatakan dalam kajian beliau. Sistem imunisasi yang berlebihan pada kajian (ilmuwan) Amerika juga menguji bahwa sistem imunisasi yang salah dapat diatur kembali dengan kesan yang kuat dari minyak ini. Sementara itu, Scheleicher telah menguji kesan minyak ini terhadap 600 pesakit. Sebagai hasilnya, dia meyakinkan pengubatan untuk alergi sekitar 70% dari pesakitnya. Di antara mereka adalah alergi terhadap serbuk dan debu serta jerawat dan penyakit neuro-dermatologis. Pesakit asma dan lainnya pada umumnya memiliki ketahanan yang lemah dan mudah terkena infeksi. Dari alasan itu Dr. Schleicher di Munich akan memasukkan minyak itu ke dalam pengubatan terhadap penyakit pelik dan influenza.

Di Timur Tengah, minyak ini telah digunakan selama ribuan tahun sebagai ubat untuk segala macam penyakit alergi, radang, gangguan menstruasi, tekanan moral, dan depresi, tetapi terutama terhadap bronkhitis, asma, dan neurodermatitis serta pencernaan yang buruk, bahkan impotensi.

Kajian 7 (Ibnu Qayyim Al Jauziyyah) Dalam kitab Al Tibb An-Nabawi (Pengubatan Cara Nabi) yang ditulis Ibnu Qayyim Al-Jauziyyah, Habbatus Sauda’ dikenal juga sebagai Al Habbah Al Barokah. Dalam kitab tersebut disebutkan bahawa Habbatus Sauda’ dapat mengubati 50 macam penyakit tanpa efek. Suatu ulasan ilmu kedoktoran menampilkan bahawa kandungan Habbatus Sauda’ antara lain:

* Antiinflamasi, mengubati perih/radang tenggorokan.
* Antiarthritis, mengubati reumatik.
* Analgesik, mengubati sakit gigi dan sakit kepala (migrain).
* Aktivitas hormon, mengatur haid dan meningkatkan aliran susu.
* Antiseptik, mengubati bau mulut.
* Antivirus, mengubati demam dan flu.
* Dermatologi, mengubati jerawat dan eksim.
* Urinary tract, mengubati saluran kemih dan batu ginjal.
* Sistem kekebalan, meningkatkan daya tahan tubuh untuk menangkal penyakit.
* Gastrointestinal tract, mengubati mabuk, diare, kejang konstipasi, dan empedu.
* Sistem sirkulasi, meningkatkan kinerja jantung.
* Nematocidal, mengubati cacing pita.
* Respiratory tract, mengubati sesak nafas (asma).




Khasiat Bawang Putih
Bawang putih dapat digunakan untuk pengubatan alternatif sebagai berikut:

1. Selsema dan Batuk

Kandungan sulfur yang terdapat di dalam bawang putih mempunyai bau dan rasa yang khas dapat meningkatkan dan mempercepatkan kegiatan membran mucous di saluran pernafasan, yang membantu melegakan pemampatan dan mengeluarkan lendir. Bawang putih mentah mengandungi phytochemical yang dapat membantu membunuh bakteria dan virus penyebab penyakit.

2. Bawang Putih dan Kolesterol
Terdapat lebih daripada 12 kajian di seluruh dunia yang memastikan bahawa bawang putih dalam berbagai bentuk dapat menurunkan kolesterol. Oleh kerana itu, dapat disimpulkan bahawa bawang ini dapat menyembuhkan tekanan darah tinggi dan juga penyakit jantung.


3. Bawang Putih dan Kanser
Bawang juga mempunyai kandungan untuk melawan kanser, terutama kanser perut dan usus besar. Organosulfida yang terkandung dalam bawang putih membantu hati memproses senyawa kimia beracun, termasuk senyawa kimia yang menyebabkan kanser. Beberapa penelitian epidemiologi menunjukkan bahawa orang yang banyak menggunakan bawang putih lebih rendah risikonya terkena kanser perut dan usus besar.


d. Bawang Putih dan Kehamilan
Kajian terbaru menunjukkan bahwa penggunaan bawang putih semasa hamil mengurangkan risiko komplikasi pre-eclampsia (peningkatan tekanan darah kandungan protein dalam urine). Kajian juga menunjukkan bahawa penggunaan bawang putih dapat membantu menaikkan kelambatan berat badan bayi yang terlalu kecil.


e. Meningkatkan Stamina
Setelah dikaji secara mendalam, ternyata bawang putih dapat menjadi sumber stamina dan kekuatan fisik yang tinggi. Walaupun sebelumnya mereka jarang sekali sakit, tiba-tiba mereka mudah diserang selsema, orang – orang seperti inilah yang terutama memerlukan daya pembangunan stamina yang terdapat di bawang putih. Orang-orang yang mudah lelah seharusnya menambah stamina mereka dengan makan sedikit bawang putih setiap hari dalam jangka waktu yang lama.


g. Mengawal Gejala Diabetes
Diabetes adalah suatu penyakit yang tidak cukup di dalam badan sebagai akibat kelebihan gula di dalam darah dan urine, serta kelaparan yang hebat dan kehausan. Pesakit ini selalu teringin memakan makanan amanis, dan walaupun ia suka makanan yang manis dan makanan lainnya, berat badan cenderung berkurangan. Gejala utamanya, menurunnya daya tahan tubuh terhadap kuman dan bakteria gangguan kulit serta kurangnya ghairah seksual, penyakit usus dan pembuluh darah. Penggunaan bawang putih secara bijaksana dalam diet merupakan salah satu cara mendapatkan manfaat terbesar dari makanan yang dimakan dengan demikian menyumbang pada kondisi tubuh yang baik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan